אודות גרין פוינט, מרכז לימוד אנגלית בשרון


Green Point , מרכז אזורי להוראת אנגלית , ממוקם בפרדסיה , בלב השרון הירוק ומכאן שמו . המרכז הוקם לפני כ- 18 שנים על ידי רחלי גינזבורג שחר, לקדם תכניות לימוד השפה האנגלית לבני נוער ולמבוגרים .

עם הזמן , הפך גפ לבית ועוגן למי שמעוניין לשפר את כישוריו בשפה האנגלית , להתבטא בה באופן שוטף ובטוח , בין אם זה להצליח בלימודים בבית הספר או להתפתח בעבודה ובעיסוקי וטיולי הפנאי המגוונים .

אחד המאפיינים הבולטים ב גפ הוא הקניית חוויית הצלחה לתלמידים בעלי קשיי למידה שונים , אשר במקרים רבים אינם מוצאים את מקומם המיטבי במהלך הלימודים הסדיר בבית הספר ועל כן אינם ממצים את יכולתם האקדמית להצלחה .

אנו בגפ מהווים עבור תלמידים [וגם מבוגרים ] אלה מוקד תמיכה והעצמה ויחד איתם מתקדמים לשיפור הישגים לימודיים , ולא רק באנגלית.

 

אז למה אנגלית ?

אנגלית הפכה זה מכבר ,לשפת העולם והתרבות , חוצה גבולות , יבשות ותרבויות.

מרחבי המדע, העסקים, ההייטק מתנהלים באנגלית, כמו גם התיירות, האמנות, המוסיקה והספורט. ועדיין לא הזכרנו את האינטרנט. על כן שליטה ורהיטות באנגלית מהווים מפתח חיוני להתפתחות האישית .

לדעת אנגלית זה לא רק היכולת "לעבור בחינות". זו המסוגלות להתנהל בשפה, באופן חפשי ונינוח, להבין סיפור, סרט , שיר או בדיחה וכמובן להיות מסוגל לספר אותם.
כמו גם היכולת לנהל שיחת חולין – small talk –חברתית או עיסקית , על פי הצורך והענין וגם ..להנות ממנה.

שפה היא דלת וגם חלון לאוצרות אינסופיים של תרבות אחרת , היא כלי תקשורת בסיסי ליצירת קשר בין בני אדם.
שפה, בייחוד שפה בינלאומית ויוקרתית כאנגלית ,מנמיכה גבולות של מקום ורקע ומאפשרת לעוסקים ועושים בה יצירת מכנה משותף אנושי , תרבותי , מקרב ולממש חדשנות ועניין ומטרות משותפות.

שפה היא מכשיר שמרחיב את שולי העולם , התרבות והחלומות שיוצרים אותם.

 

רחלי גינסבורג שחררחלי גינזבורג שחר

בוגרת האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת בן גוריון ובעלת רשיון להוראת אנגלית .

אני מלמדת אנגלית מזה יותר מ- 35 שנה , במסגרות ובשלבי הוראה שונים , החל מכיתות היסוד בבית ספר יסודי דרך התיכון והכנה לבגרות ברמת 4-5 יח' ועד הוראת אנגלית בקורסים שונים במכללה ובבתי ספר אקסטרניים . מנהלת בית ספר לשעבר , מדריכת מורים וכותבת חמרי למידה יחודיים לצרכי התלמידים שלי.

את מרכז הקמתי על מנת שיהווה כתובת של בית ותמיכה לתלמידים שלא תמיד חווים תהליך למידה תומך במסגרת הבית ספרית , אם בגלל ריבוי התלמידים בכיתה ומצוקת הזמן של המורה ואם בגלל הצורך שלהם לתשומת לב אישית יותר בתהליך הלמידה.

כמי שצמחה והתפתחה במערכת החינוך על כל שלביה , אני מכירה היטב את תכניות הלימודים באנגלית וחמרי הלמידה הנהוגים בבתי הספר .אני מעניקה לתלמידים הבאים ללמוד אצלי את חוויית הלמידה ההוליסטית – הכוללנית, המאפשרת להכיר את השפה האנגלית ביופיה וגווניה ולא רק כשפת בחינה בבית הספר.

התלמידים שלי מדברים ,כותבים, קוראים ,משחקים וצוחקים באנגלית . הם מתידדים עם האנגלית ותוך כדי מרחיבים אופקים ומשפרים הישגים בבית הספר .

 

 

 


| אנגלית בשרון || רחלי גינסבורג שחר || שיעורי אנגלית |

עיצוב גרפי לאתרי אינטרנט לא דומה במהותו מעיצוב גרפי למוצרי דפוס. כמו בנושאים אחרים. גם כאן צריך לקבוע מהם מטרות האתר ואופיו. אם זהו אתר שמטרתו מצגת ובנוי בפלאש מולטימדייה או שזהו אתר עם מסחר אלקטרוני שמיועד להציג ולמכור שרותים או מוצרים שונים.

מאמר זה מכוון לקונספט הגרפי של אתר מסחרי או שיווקי ופחות לאתרי מצגת או אתרים שמטרותיהם פחות שיווקיות ויותר תדמיתיות. זאת אומרת, אתר בפורמט HTML או אתר המנוהל על ידי מערכת ניהול תוכן כמו גומלה, וורדפרס, אדממה ודרופל.

אך לפני כן, כדאי להזכיר שעיצוב בכלל הוא עניין של טעם וגישה. הדברים הנאמרים במאמר זה מייצגים את גישתי גם כגרפיקאי מסחרי למוצרי שיווק ודפוס וגם כמעצב ומקדם אתרים כיום. ואין זה אומר שגישות אחרות פחות טובות.


האתגרים שבעיצוב אתר:
רוב הגולשים יגיעו דרך מנועי החיפוש הגדולים וגוגל בעיקר. יש לקחת בחשבון שהגולש המגיע לאתר נותן סיכוי של שניות ספורות למשוך את תשומת לבו ולעניין אותו ברעיון השיווקי ובמסר של האתר. אם הגולש אינו מוצא את מה שחיפש הוא יעבור מהאתר שלנו לאתר הבא ברשימת התוצאות של מנוע החיפוש. לכן, האתגר הראשון שלנו הוא לעצב קונספט של אתר בו הגולש יבין את המסר השיווקי בקלות ובמהירות. אם הגולש יתעניין ותשומת ליבו תיתפס, השגנו את המטרה. הוא ימשיך לגלוש באתר ושם הוא יוכל לקבל פרוט יתר.


התאמה לרוב המשתמשים
ונניח שהצלחנו לעניין את הגולש שהגיע לאתר. ועכשיו, חשוב שהגולש ימצא באתר סביבה ברורה וקלה לניווט והפעלה. אסור לשכוח שאתר אינטרנט זה אפליקצייה לכל דבר בה יש כפתורים ופקודות. וכמו בכל אפליקצייה אחרת, יש סטנדרטים מסויימים למבנה ולעיצוב המקל על המשתמש להבין בצורה ידידותית ופשוטה להבנה כיצד להפעיל ולפעול בכדי להגיע לאן שהוא רוצה ולאן שאתם רוצים שיגיע. תפריט האתר ומבנה הניווט הם אלמנטים שחשוב שיהיו פשוטים וידידותיים למשתמש. 


צבעים, פונטים ואלמנטים קבועים.
תלוי בנושא האתר ובגולשים הפוטנצייאלים המיועדים לגלוש בדפי האתר. יש אפשרות בה נבחר לעצב עם צבעים רועשים וחזקים, יש נושאים בהם עדיף לשדר סולידיות ולהשתמש בגוונים יותר פסטליים ויש מקרים בהם שילוב של צבע אחד ברמות גוון שונה על בסיס לבן או בהיר הוא הבחירה הפשוטה והטובה. הצעה שלי היא לבחור שילוב של 3 עד 4 צבעי בסיס ולהשתמש רק איתם לאורך כל תהליך העיצוב. כמובן שניתן לשלב גוונים שונים של צבעי הבסיס שבחרת.


 
 מבנה האתר והקונספט העיצובי
למעשה, זה עיקר העבודה בה נקבעים מיקומי האלמנטים השונים באתר. בנושא זה יש רק חוק אחד חשוב. לשמור על ידידותיות וקריאת התוכן בצורה נעימה, קלה וברורה. עבודת התכנון והחלוקה של המבנה העיצובי צריכה להיעשות בהתאם לסגנון התוכן וגודל האתר. למשל. אם נשתמש בעיצוב אתר עם ארבע עמודות אנכיות וזהו אתר קטן, לא יהיה לנו מה לשים בארבעה עמודות. לכן, לאתר כזה עדיף לבצע עיצוב של עמודה צדדית צרה בה נשים את תפריט הכפתורים, תוכן נגלל ואולי בנר פרסומי קטן או נפרסם בו את מבצע החודש וכדו. ואילו בעמודה הראשית נכניס את התוכן העיקרי של העמוד.
 
עיצוב